Få Dynamics 365 Business Central system
implementeret på få måneder
01
Opstart og pre-workshops
Implementeringsteamet mødes med jeres virksomhed til et kick-off-møde, hvor formålet er at lære hinanden at kende og gennemgå projekt- og tidsplanen. Her skal vi gøre hinanden skarpe på potentielle udfordringer og muligheder, som projektet kan indeholde. Nøglebrugere og forventningerne til disses arbejde vil blive gennemgået.
02
Datahåndtering
Næste step i implementeringen er datahåndtering, hvor data håndteres ved at indsamle, analysere, migrere og validere data til systemet. Dette sideløbende med at sikre datasikkerhed samt træning af nøglebrugerne. Dette for at sikre korrekt dataindtastning, og at systemet anvendes korrekt og efffektivt efter implementeringen.
03
Opsætning og test
Denne del af processen handler om udvikling, funktionstest, uddannelse og databerigelse. Teamet holder ugentlige statusmøder og dine nøglebrugere vil løbende modtage undervisning. Sideløbende justerer vi testmiljøet, og sammen arbejder vi på at få systemet klar til funktionstest og drift.
04
Endelig funktionstest
ERP-løsningen er testet og klar til at blive implementeret i driftsmiljøet. Denne del påvirker hele din organisation, og i denne fase stiller vi med det stærkeste hold på begge sider af bordet for at få et så gnidningsfrit og effektivt forløb som muligt.
05
Go-Live
Systemet er implementeret i driftsmiljøet, og vi afholder et møde, hvor vi evaluerer processen og planlægger eventuelle fremtidige tiltag og effektiviseringer. Herfra overgår du til AfterCare, som løbende vil optimere løsningen og dine forretningsmuligheder.
Styrken fra Microsoft
Hos Bornerups leveres alle løsninger på Dynamics 365 Business Central. Det er en selvopdaterende platform, som helt konkret betyder, at du aldrig skal skifte platform igen. Systemet tilpasser sig automatisk til nye funktioner og sikkerhedsstandarder, så du slipper for at opgradere, migrere eller integrere dit ERP-system med andre systemer.
Med andre ord får du et system, du kan stole på både nu og i fremtiden. Det er en solid og gennemført løsning, som kan understøtte din forretnings udvikling. Det fjerner manuelle processer og løser opgaver effektivt, så du kan spare tid.
Derudover er Microsofts Business Central er blandt Erhvervsstyrelsens liste over registrerede og godkendte systemer. Når du som virksomhed anvender et godkendt system fra listen, kan du vide dig sikker på, at det opfylder kravene til blandt andet den nye bogføringslov.
Hvad sker der efter implementering?
Uanset om du i forvejen er på et Business Central system eller får det leveret gennem Bornerups, vil du efter en implementering overgå til vores AfterCare-afdeling. Det er vores afdeling af certificerede Microsoft-konsulenter, som vedligeholder systemet, optimerer dine arbejdsgange og sørger for, at systemet virker optimalt.
Ethvert system, uanset leverandør, kræver vedligeholdelse. Netop denne betragtning er byggestenene for vores abonnementsløsning, EaaS, hvor den efterfølgende vedligeholdelse er inkluderet i en alt-inklusiv-ordning, hvor omdrejningspunktet er det tætte samarbejde, som gennem tid effektiviserer og fremtidssikrer et system og virksomheden bag.
Spørgsmål og svar om EaaS
Hvad er Business Central, og hvorfor skal jeg vælge det?
Business Central er din partner til at styre finanser, salg, indkøb, lagerstyring og andre operationelle opgaver fra en enkelt cloud-baseret platform.
Med Business Central får du ikke kun adgang til dit system fra hvor som helst med internetforbindelse, men du slipper også for hardware- og software-installationer.
Du kan nyde godt af løbende opdateringer og vedligeholdelse, skalerbarhed til at vokse med din virksomhed og problemfri integration med andre Microsoft-teknologier som Office 365, Power BI og Dynamics 365-apps.
Hvorfor er et ERP-system vigtigt?
Et ERP-system sætter dine aktiviteter i system og skaber overblik ved at centralisere styringen af dem. Det gør, at du kan spare tid, fordi manuelle arbejdsgange minimeres, mens du samtidigt kan øge produktiviteten, styrke konkurrenceevnen og skabe et bedre grundlag for at træffe beslutninger – alt sammen elementer der i sidste ende giver en bedre bundlinje.
Kan jeg få EaaS til min virksomhed?
Hos Bornerups er vi skarpe på virksomheder inden for handel- og engros samt e-commerce. Derudover arbejder vores Logistics-afdeling med løsninger til transport- og logistikbranchen. Besøg Bornerups Logistics for mere information herom.
Hvad koster et EaaS-abonnement?
Prisen for et EaaS-abonnement varierer efter flere parametre såsom antallet af licenser. Prøv prisberegneren nedenfor hvor du kan indtaste dine oplysninger i tabellen for henholdvis den mindre virksomhed og virksomheder med eller uden et lager.
Hvor lang bindingsperiode er der?
En EaaS-aftale er bunden i 36 måneder, hvorefter den enten kan forlænges eller opsiges.
Hvad er inkluderet i et EaaS-abonnement?
Grundlæggende inkluderer et EaaS-abonnement levering og opsætning af et ERP-system baseret på Microsoft Dynamics Business Central. Derudover er fri sparring og undervisning i hele perioden med i prisen.
Herudover er følgende elementer altid inkluderet:
– Dynamics 365 Business Central licenser
– Microsoft 365 Business Premium licenser
– Fri datamigration
– Digitaliseret bankforretning
– Løbende sparring og værdiforøgelse vha. bedre brug
– Ubegrænset undervisning i standardfunktioner
– Løbende vedligehold og ajourføring af løsning samt extensions
– Løbende adhoc-udvikling
– Power BI basispakke leveret fra Ifact
Hvad er processen for et EaaS-samarbejde?
Et EaaS-abonnement kræver indledende samtaler om din virksomheds ståsted. Hernæst påbegynder faserne, som er beskrevet i procesmodellen ovenfor.
Hvad skal man tage højde for ved et skifte til EaaS?
Som enhver ny begyndelse kræver et EaaS-abonnement lidt ekstra opmærksomhed i starten. Dette fordi byggestenene for et solidt samarbejde skal lægges, og vi skal lære hinanden bedre at kende. Det kræver investering af tid i forbindelse med diverse pre-workshops og tests.