Continia-løsninger til Business Central

Skrevet af Kenneth Søe-Larsen
Publiceret 23/08/2022

Få banken med ind i Business Central med Continia-løsninger  

Continia er leverandør af tillægsprodukter til Microsoft Dynamics 365 Business Central og er faktisk en af verdens førende. Med Continia sætter du fart i din virksomheds finansprocesser. Du slipper for manuelle indtastninger, og du får generelt mere effektive arbejdsgange i forbindelse med dine finansopgaver i Business Central.

Med tillægsproduktet Continia følger der flere fordele. Som sagt, så minimeres det manuelle tastearbejde markant. Du får mulighed for at automatisere dine daglige dokumentprocesser og strømline registreringer som f.eks. rejseaktiviteter. Derudover har du og relevante medarbejdere mulighed for at godkende registreringer fra enhver enhed og enhver lokation – så længe I har adgang til internettet.

Der findes flere forskellige slags Continia-løsninger, og du kan blive klogere på dem lige her!

Document Capture – et digitalt fakturaflow

Med Document Capture får du en komplet løsning til at importere, registrere, godkende og arkivere både købsfakturaer og kreditnotaer – alle sammen direkte i Business Central. Document Capture sørger for, at du sparer masser af tid med den minimale brugerinvolvering. Det samme gælder nemlig også andre dokumenttyper. De håndteres på nøjagtig samme simple måde, hvilket betyder, at du og dine medarbejdere kan bruge tid på andre opgaver i stedet.

Document Capture supporterer som standard en lang liste af dokumentformater, PDF-formater og elektroniske formater. Disse formater bliver brugt verden over, og det betyder, at du og din virksomhed har mulighed for at kommunikere helt uden problemer med dine leverandører rundt omkring i verden.

Expense Management – match dine kvitteringer med kreditkortudgifter

Med Expense Management kan du få struktur over og styr på dine medarbejderudgifter. Med denne løsning bliver alle bilagene ikke bare proppet ned i et arkiv og eventuelt glemt eller forlagt. Det bliver muligt hurtigt og nemt at registrere og godkende udgifter, som er relateret til virksomheden og rejseaktiviteter. Dette sker vha. Business Central, en Expense-app og en webportal.

Samtlige medarbejdertransaktioner bliver automatisk importeret til Business Central. Det kommer til at gøre, at du og din virksomhed får et samlet og opdateret overblik over jeres medarbejderudgifter. Derudover gør integrationen med de største kreditkortudbydere det utroligt nemt at importere korttransaktioner og automatisk afstemme dem med de indrapporterede udgifter.

Registrering af kørsel og udgifterne forbundet hertil kan for mange virksomheder være lidt af en udfordring. Med enten appen på mobil eller tablet eller webportalen kan du nemt registrere kørsel og indsende ruteberegning samt kilometertal. 

 

Document output – overblik over afsendelse af dokumenter

Det er forskelligt fra kunde til kunde, hvordan de ønsker at modtage dokumenter som f.eks. salgsfakturaer, kreditnotaer osv. Nogle ønsker at få dem som fysiske udskrifter, andre ønsker at få dem som PDF-filer vedhæftet i e-mails, mens nogle foretrækker at få dem i elektroniske formater såsom XML. Det kan godt blive en lidt rodet affære at holde styr på de forskellige præferencer. Vha. Document Output vil samtlige informationer blive lettilgængelige, og du kommer ikke til at mangle noget. Dette kan selvfølgelig håndteres automatisk fra din Business Central-løsning.

For at skære det helt ud i pap, så kommer din virksomheds økonomiafdeling på ingen måde til at mangle overblikket over de dokumenter, som bliver sendt ud. Oplysninger om, hvordan de forskellige dokumenter skal sendes ud, i hvilket format og til hvilken modtager, bliver lettilgængeligt.

Payment Management – håndter nemt betalingsrelaterede processer

Betaling og administrationen omkring det kan godt gå hen at blive omfangsrigt og ikke mindst en kostbar affære. Det skyldes, at betalingen af leverandører ofte godt kan være forbundet med unødvendige omkostninger. Det kan f.eks. være betalingsgebyrer som konsekvens af for sen betaling. Det kan være den tid, man bruger på at håndtere fejl og ikke mindst ressourceforbruget i forbindelse med import og eksport af filer til og fra banken.

Med Payment Management får du en komplet betalingsløsning. Løsningen sikrer dig god kvalitet og et højt sikkerhedsniveau gennem hele betalingsprocessen. Du kan desuden trygt downloade valutakurser og gemme indbetalingsfiler og kontoudtog fra banken. Payment Management-løsningen inkluderer desuden direkte kommunikation mere flere banker. Vær dog opmærksom på, at det ikke gælder alle banker.

Collect Management – håndter opkrævninger i Business Central automatisk

Med denne Continia-løsning kan du på en simpel måde sikre, at dine fakturaer bliver betalt lige til tiden. Collect Management håndterer nemlig alt omkring opkrævninger. Det gælder lige fra generering af opkrævningsforslag til modtagelse og opdateringer af betalingsstatusser.

Collect Management integrerer med mange af de store opkrævningstjenester. Du får desuden et fuldt indblik i hele opkrævningsprocessen. Det betyder, at du altid får et opdateret og struktureret overblik over dine forskellige opkrævningsaftaler og betalingsstatusser. På den måde har du hele tiden styr på virksomhedens likviditet.

Sig ja til holdbare forandringer i et langvarigt samarbejde, hvor vi kan regne med hinanden

Der er mere, hvor det kommer fra:

Nyt ERP-projekt? Sådan bliver du klar til start!

Du har en stærk formodning om, at et andet ERP-system kan klare dine workflows bedre og mere effektivt. Men du ved samtidig, at det kræver ressourcer at implementere det nye system. Her er tre gode råd til, hvordan du – sammen med dit team – kommer godt i gang med processen.

læs mere