S. Sørensen: EaaS-abonnementet giver os ro til at lære Business Central-systemet bedre at kende
S. Sørensen Thisted er en virksomhed med mere end 80 år på bagen. Hvad der dengang startede med et fokus på mejeriartikler, er S. Sørensen i dag vokset til at være en foretrukken leverandør af grovkemi, tilsætningsstoffer, rengøringsmidler og ingredienser til virksomheder indenfor brancher som mejerier, kraftvarmeværker, renseanlæg og fiskeindustrien. Det er en familieejet virksomhed, hvor værdien af god service og kvalitet er gået i arv gennem generationer.
Valget af et EaaS-abonnement sker for S. Sørensen ud fra et ønske om at få ro og tryghed i deres brug af Business Central systemet. Tidligere har virksomheden fået BC-systemet implementeret af Bornerups med løbende hjælp. Men virksomheden fandt sig selv på et sted, hvor der nu var behov for, at nye såvel som eksisterende medarbejdere fik den nødvendige støtte til at få systemet velfunderet i hele virksomheden – uden at skulle tænke på at timeuret tikker, når hjælpen søges.
Fra usikkerhed til ro blandt medarbejderne
Forinden S. Sørensen valgte EaaS-abonnementet, stod virksomheden i en udfordrende situation. De havde ansat flere nye medarbejdere, og selvom BC-systemet allerede var en integreret del af driften, manglede medarbejderne dybdegående viden omkring brugen af systemet. Det medførte stor usikkerhed, og mange tøvede samtidigt med at ringe efter hjælp grundet en bekymring for de omkostninger, der måtte følge hver timehenvendelse.
”Vi var mange nye, og flere af os har ikke har dybdegående kendskab til BC. Det vil sige, at der var mange spørgsmål og ting, der skulle opdateres. Medarbejderne de sad og tænkte ‘Kan jeg nu tillade mig at ringe ind, når nu klokken tæller hver gang’,” beskriver Poul Lund – administrerende direktør hos S. Sørensen. Netop denne tøven var hovedårsag til, at S. Sørensen fandt EaaS-abonnementet attraktivt. Dette grundet medarbejdernes mulighed for frit at ringe efter hjælp til en fast månedlig pris. Poul Lund beskriver, hvordan dette har givet medarbejderne den nødvendige ro til at lære systemet bedre at kende.
EaaS som en investering i virksomhedens kompetencer
For S. Sørensen har EaaS-abonnementet skabt den nødvendige ro og tryghed i medarbejdernes brug af Business Central systemet. Medarbejderne tøver ikke længere med at kontakte Bornerups efter den nødvendige hjælp og derigennem løbende få styrket deres systemkompetencer. For S. Sørensen skal EaaS-abonnementet anskues som en investering i deres fremtid i henhold til at få virksomheden velfunderet i systemet.
Poul Lund siger: ”Prisen var sekundær, fordi vi var nødt til at skabe et rum, hvor medarbejderne kunne ringe ind uden at bekymre sig om, hvor mange kroner det ville udgøre. Men også for at sige, at nu bruger vi som virksomhed nogle kræfter på det og kommer meget bedre med omkring BC. Det har virkelig også hjulpet, og det har skabt ro omkring BC, så det har været en god beslutning”.
Fra daglig usikkerhed til effektiv systemudnyttelse
S. Sørensen har opnået, at medarbejderne har ro til at udvikle sig og ikke længere skal tøve med at række ud efter hjælp. Det har ikke kun fjernet usikkerheden omkring brugen af BC, men det har samtidigt bidraget til en positiv udvikling, hvor både medarbejdernes kompetencer og virksomhedens samlede udnyttelse af systemet er blevet forbedret.
“Det handler om at få S. Sørensen funderet bedre i BC, og EaaS har virkelig hjulpet til, at folk er mere i ro. Det har taget en usikkerhed væk fra dem, og jeg har slet ikke de samme spørgsmål til mig omkring det. Jeg tænker i hvert fald, at det er med til at forstærke kompetencerne hele vejen rundt” beskriver Poul Lund – administrerende direktør hos S. Sørensen.
EaaS-abonnementet bidrager til, at det eksisterende tætte samarbejde mellem S. Sørensen og Bornerups hele tiden styrkes gennem trygge og tillidsfulde dialoger om, hvor de bedste løsninger skal findes. “Dét at man er på fornavne med hinanden, det synes jeg egentligt beskriver det meget godt,” afslutter Poul Lund.