SACKit x Bornerups: Om hvordan EaaS-abonnementet giver et flydende partnerskab og en fremtidssikker løsning
SACKit er en dansk designvirksomhed grundlagt i 2012 med omkring 20 ansatte. De skaber designprodukter til hele hjemmet i høj kvalitet, som distribueres i hele verden. Det er multifunktionelle produkter i eksklusivt dansk design lavet i udvalgte materialer, som sikrer funktion og æstetik. Med en produktportefølje med alt fra innovative højtalere til deres populære sækkestole, omfavner SACKit’s produkter en moderne og aktiv livsstil med løsninger, der er designet til at holde livet igennem.
Forinden EaaS-samarbejdet, oplevede SACKit, hvordan deres daværende system ikke længere understøttede deres vækst og arbejdsprocesser. Dette fordi gammel udvikling hæmmede muligheden for at tage datadrevne beslutninger, optimere arbejdsgange og vedligeholde systemet. Valget af et EaaS-abonnement markerer derved et strategisk valg for SACKit om at fremtidssikre deres processer og problemløsning, øge effektiviteten og sikre deres markedsposition.
Økonomisk forudsigelighed
Før EaaS-samarbejdet oplevede SACKit at sidde fast i et forældet system, der ikke længere fulgte med deres position. ”Vores primære udfordringer i forhold til et nyt ERP-system var helt klart, at vi havde udviklet os fast i vores gamle system og derved havde svært ved at se nye løsninger. Samtidigt ville vi gerne være mere datadrevne i vores beslutningsprocesser, og det var ikke muligt i vores gamle system” fortæller Frederik Engstrøm Jensen – Customer Success Manager hos SACKit.
Måden at bevæge sig væk fra et fastgroet system, hvor muligheden for udvikling var stærkt begrænset, markerer derfor et skifte for SACKit. De står i dag styrket i henhold til at have øget deres effektivitet og automatisering, fået bedre datahåndtering og ikke mindst sikret deres position og system med et stabilt og fremtidssikkert system.
SACKit: At undgå ‘kaninhullerne’
Trygheden i Bornerups’ kendskab til SACKit er et af de områder, hvor EaaS-abonnementet adskiller sig fra mere traditionelle konsulentforretninger. En markant forbedring har været det flydende samarbejde, der er opstået som følge af at have en fast samarbejdspartner tæt på. ”Med det kendskab Bornerups har til os, kan de også bedre se nogle løsninger for os, som kan være med til at effektivisere vores hverdag. De ser også steder, hvor vi kan optimere vores processer, så vores arbejdsgange bliver lettere” siger Pia Maria Mortensen – Financial Manager hos SACKit.
De faste kontaktpersoner skaber et samarbejde, som sikrer en positiv udvikling. Det er en garanti for ikke at gro fast i egne processer, fordi en fast partner ”ser tingene udefra, så man ikke falder i kaninhullerne” beskriver Frederik fra SACKit. Han fortsætter: ”Det indgående kendskab gør, at vi ikke hele tiden skal bruge tid på at forklare os selv eller den udfordring, vi har. Vi kan gå direkte til udfordringen og derved spare med hinanden og udfordre hinanden på, hvad vi gør i dag, og hvad der kunne være smartere at gøre i fremtiden”.
Hvad er et EaaS-abonnement?
ERP-as-a-Service (EaaS) er en alt-inklusiv-tilgang til implementering og vedligeholdelse af ERP-systemet Microsoft Dynamics 365 Business Central. Det er abonnementsbaseret og indebærer implementering af en fremtidssikker og solid ERP-løsning. Efter implementeringen af systemet får du trygheden af fri sparring og undervisning fra vores eksperter – helt uden ekstraregninger.
Det fremhæver SACKit ved EaaS-abonnementet
Fast månedlig pris
Ifølge SACKit er en af de væsentligste fordele ved EaaS-abonnementet den faste månedlige pris. ”Vi får en sikkerhed ved at vide, at vores omkostninger ikke eksploderer, når vi først går i gang med et projekt. Det kan ellers let kan være uforudsigeligt, når man har så stort et projekt i gang”. Abonnementet giver økonomisk forudsigelighed med en fast månedlig pris.
Høj faglighed
Hos SACKit fremhæver de, at kontaktpersonerne hos Bornerups har en baggrundsviden, som rækker udover systemets funktionalitet. En faglig viden, de som virksomhed drager nytte af, når regnskabsteknisk viden eksempelvis skal trækkes med ind i systemet eller forklares.
Faste kontaktpersoner
Faste kontaktpersoner medvirker til, at der i det daglige altid er en konsulent tæt på. ”Som virksomhed skal man ikke samle til bunke eller være bange for, at tingene falder mellem to stole” forklarer Pia fra SACKit.
Med fra starten mod et fremtidssikkert system
SACKit har har gennem deres Eaas-abonnement fået leveret et Business Central system og er nu overgået til AfterCare, hvor Bornerups’ konsulenter yder rådgivning og sparring til løbende projekter vedrørende systemet. ”Det har været et supergodt projekt, og vi har haft Bornerups med fra starten. Der er ting, vi ikke er 100% i mål med endnu, da der stadig er masser af projekter i gang, men vi kan langsomt se, hvordan vi hele tiden rykker os nærmere målet. Bornerups har været gode til at styre projektet og holde os i hånden i et projekt, ingen af os har prøvet før. Det er rart at have en partner, der har prøvet det mange gange før, og som kender faldgrupperne” siger Frederik fra SACKit.