5 tegn på, at du bør flytte dit ERP til skyen

Et ERP-system skal give fleksibilitet og frihed på arbejdspladsen. I den forbindelse er cloud – eller skyen – uden tvivl en teknologi, der er giver dig mulighed for at få endnu mere ud af dit system. I stedet for at opbevare dokumenter og andre filer lokalt på din computer kan du i stedet gemme dem online. Ved du ikke, om du skal vælge en cloud-løsning til dit ERP-system? Så du kan du med fordel læse videre. Her på siden har vi nemlig samlet fem tegn, som kan fortælle dig, om du bør implementere en cloud-løsning.

Hvornår bør mit ERP-system være en cloud-løsning?

Det kan være svært at komme med et entydigt svar på, hvornår du bør kigge efter ERP-systemer i skyen. Som sagt er der dog en række tegn, som kan give dig et praj om, hvornår det er en optimal løsning. I bund og grund handler det om, at systemet skal passe til virksomhedens aktuelle behov.

Du skal dog også have for øje, om systemet er fremtidssikret. Hvis dit nuværende ERP-system ikke lever op til de fremtidige behov, kan du risikere, at virksomheden og ERP-systemet så småt vokser fra hinanden. Lad mig give dig fem tegn på, at du bør overveje et system i skyen:

1: ERP-systemet forhindrer udvikling

Hvis du skal have mest muligt ud af dit ERP, er det vigtigt, at det er tidssvarende. Hvis det eksempelvis forsinker arbejdsgange eller forhindrer forskellige digitale forretningstiltag, bør du vælge en cloud-løsning. Når du skifter til skyen, har du altid adgang til den nyeste teknologi. På den måde undgår du at bremse virksomhedens udvikling.

2: ERP-systemet er for dyrt

Det kan være en dyr og tidskrævende fornøjelse af tilrette, opdatere og navigere i et ældre ERP-system. Hvis du vil slippe for at bruge penge på at holde dit system up to date, vil en løsning i skyen sikre, at du altid automatisk har adgang til den nyeste version.

3: Der er begrænset adgang til systemet

Hvis virksomhedens ERP-system kun kan tilgås fra en computer, kan det give medarbejderne nogle begrænsninger. Med en ny cloud-løsning kan de til gengæld få adgang fra både smartphones, tablets og lignende – hvor som helst, og når som helst. Ved at få etableret en mobil adgang til virksomhedens system vil det altid være nemt at tilgå vigtig forretningsinformation.  

4: Medarbejderne bruger ikke systemet

Måske fungerer virksomhedens ældre ERP-system egentlig udmærket, men hvad nytter det, hvis medarbejderne ikke gider at bruge det? Nok i virkeligheden ingenting. Ældre systemer imødekommer sjældent medarbejdernes forventninger. Det er især vigtigt, når der gælder brugervenlighed, at systemet matcher medarbejdernes behov. Med en løsning i skyen får du en overskuelig løsning, der samler det hele ét sted.

5: Der mangler support

Support kan være afgørende for, om du får det maksimale ud af virksomhedens ERP. Hvis der opstår problemer med systemet, er det alfa og omega med support, så du ikke bremser virksomhedens udvikling. Tjek derfor, om virksomheden bruger en ældre version, der ikke længere supporteres af eksempelvis Microsoft. Hvis det er tilfældet, kan du med fordel skifte til en nyere version i skyen.

Få et digitalt forspring med en cloud-løsning

Hvis du gerne vil fremtidssikre virksomheden, er et ERP-system i skyen med stor sandsynlighed det helt rette valg. Med cloud-løsninger slipper du for en masse bøvl i hverdagen, ligesom du altid vil have adgang til den nyeste version på grund af automatisk opdatering. Du får samtidig de nyeste funktioner, der er med til at understøtte virksomhedens digitale udvikling.

Hos Bornerups tror vi på, at fremtiden er i skyen. Derfor er vi cloud only, og vi har stor erfaring med at hjælpe virksomheder i SMV-segmentet med at skifte tunge processer ud med en IT-løsning, der er cloud-baseret. Vil du have et digitalt forspring og fremtidssikre virksomheden med ERP i skyen? Så book et gratis og uforpligtende sparringsmøde med os.

Sig ja til holdbare forandringer i et langvarigt samarbejde, hvor vi kan regne med hinanden

Der er mere hvor det kommer fra:

Bliv klar til den nye bogføringslov

Digital bogføring. Det var det helt store emne, da den nye bogføringslov blev vedtaget i maj. Det betyder, at mange danske virksomheder skal være klar til at føre sit regnskab helt digitalt. Få et overblik over kravene og se, hvor langt du er i processen med at digitalisere dine arbejdsgange.

læs mere